#10yearschallenge: Модата при мъжете: 2009 vs. 2019

Великият моден дизайнер Джорджо Армани казва, че разликата между стила и модата е качеството и е абсолютно прав. Модата се променя всяка минута. Ако вчера нещо е било актуално, то днес то може да бъде изпратено в дебрите на ненужното, кича и дори снобизма.

Бързата и многомащабна промяна в модата може да бъде определена най-вече с глобализацията на хората. Тяхното преминаване от точка А до точка Б по света се определя и от различни аспекти на модния свят. Как обаче се промени модата при мъжете за 10 години, какво донесоха новите модни течения и какво отнеха?
Проучване на Euromonitor показва, че мъжете се превръщат в по-големи купувачи от жените. Растежът на продажба на мъжкото облекло непрекъснато задминава женското, а проучването прогнозира, чре през 2021г. продажбата на мъжки облекла ще нарасте с 1,9%, в сравнение с една 1,4% за женски дрехи.

Как обаче се ражда тази тенденция?

Зараждането на метросексуалната мода може да бъде определено именно през 2009 година. Особено актуален тренд е изрязаният потник, модните аксесоари като гривни, синджири и броеници, както и големите слънчеви очила. Дънките са много изрязани, накъсани в почти бял цвят. Шапката е общопризнат аксесоар. Десет години по-късно метросексуалността не е толкова актуална. Изрязаните потници са заменени от тениски по тялото: отразяващи добре оформеното тяло, но преди всичко показващи мъжествеността. Дънките в спортния cesual стила тесни в глезените, но широки в бедрата. Шапката не е толкова предпочитан аксесоар, за сметка на добре оформената прическа.

Military стила също е преобладаващ през 2009 година. Появяват се много камуфлажни панталони, тениски, дори и такета, така актуални през военните години. Военната тема е заложена и при аксесоарите, появяват се часовници, гривни и колиета, с военни символи, довършващи бунтарска визия. 2019 година обаче военно вече не е актуално. Дизайнерите от Dior man, Berluti и други залагат на стила - и най-вече на луксозните палта. Палтата при мъжете залагат на традиционни цветове като: сиво, черно, кафяво и бежово. Дължината е до коляното, а платовете са преобладаващо обосновани с: памук, велур или кожа.

Накрая, една тенденция, която за жалост на мнозина, и за радост на други, се върна в пълна сила. 2009г. се характеризираше с малките мъжки чанти. Те се носеха през рамо и побираха всички необходими за един мъж артикули: ключове от кола, пормоне и телефон.

Бързата им мода обаче, за щастие на много от нас, бързо замря и потънка в кашоните на „демоде” аксесоарите.
Тази година обаче, световните модни подиуми отново ги извадиха от дълбините на модния свят. От Luis Vuitton ги показват първи на модния подиум, в колекциите си за пролет-лято 2019г. Чантите са направени от преобладаващия материал на кожата и не се носят на височината на колана, а няколко сантиметра по-нагоре! Честито на всички любители на малките чанти.

Обобщаващо може да се заключи, че модата при мъжете за десет години се е променила много. Залага се на стила, на качествените материали при изработката на дрехи и на комбинацията от спорт и бизнес. Какво ще ни предложат следващите колекции обаче – остава загадка.

Автор: Костадин Костов
А тук можеш да видиш дневникът на един автомобил втора ръка в България

Великият моден дизайнер Джорджо Армани казва, че разликата между стила и модата е качеството и е абсолютно прав. Модата се променя всяка минута. Ако вчера нещо е било актуално, то днес то може да бъде изпратено в дебрите на ненужното, кича и дори снобизма.

Бързата и многомащабна промяна в модата може да бъде определена най-вече с глобализацията на хората. Тяхното преминаване от точка А до точка Б по света се определя и от различни аспекти на модния свят. Как обаче се промени модата при мъжете за 10 години, какво донесоха новите модни течения и какво отнеха?
Проучване на Euromonitor показва, че мъжете се превръщат в по-големи купувачи от жените. Растежът на продажба на мъжкото облекло непрекъснато задминава женското, а проучването прогнозира, чре през 2021г. продажбата на мъжки облекла ще нарасте с 1,9%, в сравнение с една 1,4% за женски дрехи.

Как обаче се ражда тази тенденция?

Зараждането на метросексуалната мода може да бъде определено именно през 2009 година. Особено актуален тренд е изрязаният потник, модните аксесоари като гривни, синджири и броеници, както и големите слънчеви очила. Дънките са много изрязани, накъсани в почти бял цвят. Шапката е общопризнат аксесоар. Десет години по-късно метросексуалността не е толкова актуална. Изрязаните потници са заменени от тениски по тялото: отразяващи добре оформеното тяло, но преди всичко показващи мъжествеността. Дънките в спортния cesual стила тесни в глезените, но широки в бедрата. Шапката не е толкова предпочитан аксесоар, за сметка на добре оформената прическа.

Military стила също е преобладаващ през 2009 година. Появяват се много камуфлажни панталони, тениски, дори и такета, така актуални през военните години. Военната тема е заложена и при аксесоарите, появяват се часовници, гривни и колиета, с военни символи, довършващи бунтарска визия. 2019 година обаче военно вече не е актуално. Дизайнерите от Dior man, Berluti и други залагат на стила - и най-вече на луксозните палта. Палтата при мъжете залагат на традиционни цветове като: сиво, черно, кафяво и бежово. Дължината е до коляното, а платовете са преобладаващо обосновани с: памук, велур или кожа.

Накрая, една тенденция, която за жалост на мнозина, и за радост на други, се върна в пълна сила. 2009г. се характеризираше с малките мъжки чанти. Те се носеха през рамо и побираха всички необходими за един мъж артикули: ключове от кола, пормоне и телефон.

Бързата им мода обаче, за щастие на много от нас, бързо замря и потънка в кашоните на „демоде” аксесоарите.
Тази година обаче, световните модни подиуми отново ги извадиха от дълбините на модния свят. От Luis Vuitton ги показват първи на модния подиум, в колекциите си за пролет-лято 2019г. Чантите са направени от преобладаващия материал на кожата и не се носят на височината на колана, а няколко сантиметра по-нагоре! Честито на всички любители на малките чанти.

Обобщаващо може да се заключи, че модата при мъжете за десет години се е променила много. Залага се на стила, на качествените материали при изработката на дрехи и на комбинацията от спорт и бизнес. Какво ще ни предложат следващите колекции обаче – остава загадка.

Автор: Костадин Костов
А тук можеш да видиш дневникът на един автомобил втора ръка в България

Гласували общо: 1 потребители