Батман срещу Супермен: Зората на Справедливостта

Имало едно време Батман на Тим Бъртън. Имал атмосфера филмът, чудесен каст, страхотна история и великолепна визия. После се сдобил с продължение, което не отстъпвало на първата част. След това историята се запознала с много вариации на Черния рицар и много актьори, които се разхождали в костюма му. И нито един от тях не можал да се доближи до харизмата на Майкъл Кийтън и бъртъновия почерк върху първите два съвременни кинопрочита на Батман.

С Кент Кларк и Супермен така и не си станахме близки. Въпреки немалкото филми по темата, нито един от тях не остана дълбоко в съзнанието ни, освен разбира се самият образ на свръхчовека в синьо трико, червен плащ и лимба на челото. Но това не му пречи той да носи собствено очарование и да има огромно място в комикс културата.

Защо разтягаме тези локуми ли? Защото при такива солидни постаменти, градени почти 80 години, е направо немислимо през 2016 да гледаме такава епохална глупост като Батман срещу Супермен: Зората на Справедливостта. Филмът е слаб, глупав, хаотичен, с повърхностни герои и необосновани събития. Половината действия идват като абсолютна самоцел, а целият насъбран cgi във филма не може да му помогне да изгради по-сериозна атмосфера.

Проблемите на Батман срещу Супермен са много. В началото се намеква откъде се ражда враждата между двамата супергерои, но концепцията в течение на филма е тотално издухана във въздуха. Ако си следил комиксите, знаеш, че Лекс Лутор е архиврагът на Супермен. Но ако разчиташ само на филма, няма никакъв шанс да разбереш защо се опитва да унищожи мъжа от планетата Криптон. Още по-малко пък става ясно защо същият злодей се опитва да принуди Супермен да премахне Батман. А Уондър Уомън чий го диреше изобщо в този филм? Образи и действия минават и заминават без цел, посока или причина. Очевидно е, че Зак Снайдер е търсил ефектния екшън и ще използва Батман срещу Супермен като мост към предстоящите филми за Лигата на справедливостта. Но в моментите с престрелки, гонене с автомобили и чист кьотек, ексцесът е толкова много и така напомпан, че тези сцени чак дразнят. А на фона на дебилни моменти като неразрушимия Батмобил, минаващ през стени, превозни средства и куршуми, недосегаемият костюм на Батман, лазерният поглед на Супермен (има го в комиксите, така е) и гърменето по гад в космоса с ядрена бомба, изтипосаните уж дълбоки и драматични диалози или моменти стоят като на свинче звънче. Батман срещу супермен е пълен ташак.

с една дума
ТАШАК. (вулг.) скротум - кожена торбичка при мъжете, която носи тестисите на по-ниска от коремната кухина температура. Там се образува семенната течност. В случая с Батман срещу Супермен, тя, уви, е стерилна.

{{trailer}}

Текст Ивайло Александров

Имало едно време Батман на Тим Бъртън. Имал атмосфера филмът, чудесен каст, страхотна история и великолепна визия. После се сдобил с продължение, което не отстъпвало на първата част. След това историята се запознала с много вариации на Черния рицар и много актьори, които се разхождали в костюма му. И нито един от тях не можал да се доближи до харизмата на Майкъл Кийтън и бъртъновия почерк върху първите два съвременни кинопрочита на Батман.

С Кент Кларк и Супермен така и не си станахме близки. Въпреки немалкото филми по темата, нито един от тях не остана дълбоко в съзнанието ни, освен разбира се самият образ на свръхчовека в синьо трико, червен плащ и лимба на челото. Но това не му пречи той да носи собствено очарование и да има огромно място в комикс културата.

Защо разтягаме тези локуми ли? Защото при такива солидни постаменти, градени почти 80 години, е направо немислимо през 2016 да гледаме такава епохална глупост като Батман срещу Супермен: Зората на Справедливостта. Филмът е слаб, глупав, хаотичен, с повърхностни герои и необосновани събития. Половината действия идват като абсолютна самоцел, а целият насъбран cgi във филма не може да му помогне да изгради по-сериозна атмосфера.

Проблемите на Батман срещу Супермен са много. В началото се намеква откъде се ражда враждата между двамата супергерои, но концепцията в течение на филма е тотално издухана във въздуха. Ако си следил комиксите, знаеш, че Лекс Лутор е архиврагът на Супермен. Но ако разчиташ само на филма, няма никакъв шанс да разбереш защо се опитва да унищожи мъжа от планетата Криптон. Още по-малко пък става ясно защо същият злодей се опитва да принуди Супермен да премахне Батман. А Уондър Уомън чий го диреше изобщо в този филм? Образи и действия минават и заминават без цел, посока или причина. Очевидно е, че Зак Снайдер е търсил ефектния екшън и ще използва Батман срещу Супермен като мост към предстоящите филми за Лигата на справедливостта. Но в моментите с престрелки, гонене с автомобили и чист кьотек, ексцесът е толкова много и така напомпан, че тези сцени чак дразнят. А на фона на дебилни моменти като неразрушимия Батмобил, минаващ през стени, превозни средства и куршуми, недосегаемият костюм на Батман, лазерният поглед на Супермен (има го в комиксите, така е) и гърменето по гад в космоса с ядрена бомба, изтипосаните уж дълбоки и драматични диалози или моменти стоят като на свинче звънче. Батман срещу супермен е пълен ташак.

с една дума
ТАШАК. (вулг.) скротум - кожена торбичка при мъжете, която носи тестисите на по-ниска от коремната кухина температура. Там се образува семенната течност. В случая с Батман срещу Супермен, тя, уви, е стерилна.

{{trailer}}

Текст Ивайло Александров

Гласували общо: 1 потребители