София Филм Фест разкрива първите 6 заглавия от Международния конкурс

12 творби от цял свят ще се състезават за Голямата награда "София град на киното", която се връчва от Столична община на 28-ия международен филмов фестивал София Филм Фест. Те са първи или втори филми за своите режисьори. Първите шест филма, които са дело на автори от 3 континента, вече са ясни.

Още: Георги Тодоров-Жози е първият художник с Наградата на София на София Филм Фест

Първите шест заглавия от международния конкурс

Кадър от "Сухо", снимка: Арт Фест

Определени като "новите майстори на мексиканското кино" от "IndieWire", сценаристите, режисьори и продуценти Астрид Рондеро и Фернанда Валадес представиха най-новата си съвместна творба "Сухо" (Мексико-Франция-САЩ) в програмата на фестивала Сънданс през януари и спечелиха Голямата награда на журито в конкурса за международно игрално кино. Рондеро и Валадес разказват за едно момче на име Сухо, останало сирак в света на възрастните и израснало под сянката на насилието – неизменна част от ежедневието в наркокартела. Постепенно младежът открива, че надали ще успее да избегне съдбата на баща си. "Сухо" е изпълнен с чувствителност и поетичност, с деликатен усет към трагичната орис на родените в бедност, на които често е отказано правото да избират своя житейски път.

Кадър от "Хория", снимка: Арт Фест

Още: Новите филми на Александър Пейн и Итън Коен идват на София Филм Фест

Румънската режисьорка Анна-Мария Команеску е автор на четири късометражни филма, като последният от тях – "Мъртвата котка", участва в програмата на фестивала в Солун миналата година. Пълнометражният дебют на Команеску е "Хория" - копродукция между Румъния, България (Росица Вълканова/Клас Филм) и Сърбия, а едноименният главен герой в нея е буен тийнейджър, който поема на пътешествие със стария мотор на баща си, легендарната румънска марка Мобра, на среща с любимата си. По пътя към Хория се присъединява привлекателната и предизвикателна 13-годишна Стела и изненадващо и за двамата, те се сприятеляват.

Кадър от "Отвъд мъглата", снимка: Арт Фест

"Отвъд мъглата" на младия японски автор Дайчи Мурасе пренася зрителите в едно тихо японско селце. В тази интересна в миналото туристическа дестинация живее 12-годишната Ихика, а нейното семейство в продължение на няколко поколения се грижи за една страноприемница. Оцеляването на този специфичен семеен бизнес се оказва в опасност, когато дядото изчезва и за момичето и майка ѝ настъпва време за промяна. Сценарист и режисьор на своя пълнометражен дебют, с изпълнителен продуцент легендата Наоми Кавасе, Мурасе учи режисура в Киото, а първият му късометражен филм "Forget But" е прожектиран в паралелната късометражна програма на кинофестивала в Кан през 2019 г.

Още: "Клопка" на Надежда Косева открива 28-ия София Филм Фест

Кадър от "Вълните на морето са жени", снимка: Арт Фест

Родена и израснала в Истанбул, турската режисьорка Аслъхан Юналдъ живее в САЩ от 18-годишна, учи в Йейл и Нюйоркския университет. Тя е сценарист на доку-драмата "Young Wrestlers", чиято премиера е на Берлинале 2016 и режисьор на документалния филм "Overdrive: Istanbul in the New Millennium". Нейният пълнометражен игрален дебют е "Вълните на морето са жени" (Турция) – изпълнен с напрежение трилър, чието основно действие се развива на яхта върху лазурните вълни на Егейско море. Млада жена се завръща в Турция със съпруга си американец – целта е семейна среща с разведените ѝ родители и по-малката ѝ сестра, с която не общуват отдавна. Това пътуване по вода е последен шанс за възрастния баща, дисидент-журналист с присъда, да се сближи отново с дъщерите си. 

Кадър от "Тихата прислужница", снимка: Арт Фест

След два късометражни филма сценаристът и режисьор Мигел Фаус представя "Тихата прислужница" (Испания). Той има магистърска степен, специалност Кино от филмовото училище в Лондон, работил е като киножурналист за списанията "Jot Down" и "Miradas de Cine". Дебютният му филм разказва за неусетната промяна в една млада колумбийка, хванала се на работа в имението на испански богаташи – тя следва стриктно инструкциите за дискретност, но постепенно ѝ става ясно, че може да намери свой собствен начин как да се наслаждава на лятото...

Кадър от "Всичко за семейство Левкович", снимка: Арт Фест

Със сериозен опит като режисьор на десет късометражни и телевизионни филми и като сценарист на пет от тях, пълнометражният дебют на Адам Брейер "Всичко за семейство Левкович" (Унгария) е история за възрастен треньор по бокс, който намира общ език с всички, с изключение на собствения си син. След дълга раздяла ги събира смъртта на жена му и става ясно колко е трудно да се постигне жадуваният от всички баланс в общуването между различните поколения в това семейство, част от които следват стриктно еврейските религиозни традиции.

12 творби от цял свят ще се състезават за Голямата награда "София град на киното", която се връчва от Столична община на 28-ия международен филмов фестивал София Филм Фест. Те са първи или втори филми за своите режисьори. Първите шест филма, които са дело на автори от 3 континента, вече са ясни.

Още: Георги Тодоров-Жози е първият художник с Наградата на София на София Филм Фест

Първите шест заглавия от международния конкурс

Кадър от "Сухо", снимка: Арт Фест

Определени като "новите майстори на мексиканското кино" от "IndieWire", сценаристите, режисьори и продуценти Астрид Рондеро и Фернанда Валадес представиха най-новата си съвместна творба "Сухо" (Мексико-Франция-САЩ) в програмата на фестивала Сънданс през януари и спечелиха Голямата награда на журито в конкурса за международно игрално кино. Рондеро и Валадес разказват за едно момче на име Сухо, останало сирак в света на възрастните и израснало под сянката на насилието – неизменна част от ежедневието в наркокартела. Постепенно младежът открива, че надали ще успее да избегне съдбата на баща си. "Сухо" е изпълнен с чувствителност и поетичност, с деликатен усет към трагичната орис на родените в бедност, на които често е отказано правото да избират своя житейски път.

Кадър от "Хория", снимка: Арт Фест

Още: Новите филми на Александър Пейн и Итън Коен идват на София Филм Фест

Румънската режисьорка Анна-Мария Команеску е автор на четири късометражни филма, като последният от тях – "Мъртвата котка", участва в програмата на фестивала в Солун миналата година. Пълнометражният дебют на Команеску е "Хория" - копродукция между Румъния, България (Росица Вълканова/Клас Филм) и Сърбия, а едноименният главен герой в нея е буен тийнейджър, който поема на пътешествие със стария мотор на баща си, легендарната румънска марка Мобра, на среща с любимата си. По пътя към Хория се присъединява привлекателната и предизвикателна 13-годишна Стела и изненадващо и за двамата, те се сприятеляват.

Кадър от "Отвъд мъглата", снимка: Арт Фест

"Отвъд мъглата" на младия японски автор Дайчи Мурасе пренася зрителите в едно тихо японско селце. В тази интересна в миналото туристическа дестинация живее 12-годишната Ихика, а нейното семейство в продължение на няколко поколения се грижи за една страноприемница. Оцеляването на този специфичен семеен бизнес се оказва в опасност, когато дядото изчезва и за момичето и майка ѝ настъпва време за промяна. Сценарист и режисьор на своя пълнометражен дебют, с изпълнителен продуцент легендата Наоми Кавасе, Мурасе учи режисура в Киото, а първият му късометражен филм "Forget But" е прожектиран в паралелната късометражна програма на кинофестивала в Кан през 2019 г.

Още: "Клопка" на Надежда Косева открива 28-ия София Филм Фест

Кадър от "Вълните на морето са жени", снимка: Арт Фест

Родена и израснала в Истанбул, турската режисьорка Аслъхан Юналдъ живее в САЩ от 18-годишна, учи в Йейл и Нюйоркския университет. Тя е сценарист на доку-драмата "Young Wrestlers", чиято премиера е на Берлинале 2016 и режисьор на документалния филм "Overdrive: Istanbul in the New Millennium". Нейният пълнометражен игрален дебют е "Вълните на морето са жени" (Турция) – изпълнен с напрежение трилър, чието основно действие се развива на яхта върху лазурните вълни на Егейско море. Млада жена се завръща в Турция със съпруга си американец – целта е семейна среща с разведените ѝ родители и по-малката ѝ сестра, с която не общуват отдавна. Това пътуване по вода е последен шанс за възрастния баща, дисидент-журналист с присъда, да се сближи отново с дъщерите си. 

Кадър от "Тихата прислужница", снимка: Арт Фест

След два късометражни филма сценаристът и режисьор Мигел Фаус представя "Тихата прислужница" (Испания). Той има магистърска степен, специалност Кино от филмовото училище в Лондон, работил е като киножурналист за списанията "Jot Down" и "Miradas de Cine". Дебютният му филм разказва за неусетната промяна в една млада колумбийка, хванала се на работа в имението на испански богаташи – тя следва стриктно инструкциите за дискретност, но постепенно ѝ става ясно, че може да намери свой собствен начин как да се наслаждава на лятото...

Кадър от "Всичко за семейство Левкович", снимка: Арт Фест

Със сериозен опит като режисьор на десет късометражни и телевизионни филми и като сценарист на пет от тях, пълнометражният дебют на Адам Брейер "Всичко за семейство Левкович" (Унгария) е история за възрастен треньор по бокс, който намира общ език с всички, с изключение на собствения си син. След дълга раздяла ги събира смъртта на жена му и става ясно колко е трудно да се постигне жадуваният от всички баланс в общуването между различните поколения в това семейство, част от които следват стриктно еврейските религиозни традиции.

Гласували общо: 1 потребители