Не правете това в офиса - ще гледат на вас с лошо око

За повечето от нас офисът се превръща във втори дом още на втория месец от започването на работа. Караме се с роднините и родителите си постоянно, а те са ни най-близки и щом офисът е вторият ни дом, е повече от ясно, че там ще се намират хора, с които няма как да не се скараме или на които да не се развикаме поне веднъж на месец.

Всеки офис си има своите правила, но има някои традиционни, които трябва да се спазват, за да избегнем излишни и напрягащи конфликти с колегите. Ето ги и тях:

 

1. Недей да споделяш ненужна лична информация

Когато някой започне да разказва в офиса за завоеванията си в леглото или в дискотеката, става едновременно неудобно за всички и крайно излагащо за този, който разказва историята. Затова спести тези подробности, лични драми и клюки за приятелската си групичка. Това са теми, които се обсъждат вечер в някое заведение на чаша вино, а не на бюрото с кафе в ръка и десетки клиенти в платформата, които чакат да бъдат обслужени. И то от човека, който в момента е в разгара на разказа си за поредната пиянска вечер... Недей.

 

2. Не се храни пред компютъра

Тук съображенията са две: първият е, че има голяма дори огромна вероятност да оцапаш с шоколад или кетчуп бюрото и новата си пола, че да ти стане лошо от собствената ти глупост. Вторият е, че е обикновено бюрата са доста близо едно до друго, че човекът отсреща може да чуе всяко твое премляскване, всеки твой смилателен сок. Отвратително е.

 

3. Не ползвай служебната тоалетна като лична

Ще направи изключително лошо впечатление на колегите ви, ако използвате огледалото в ОБЩАТА тоалетна, за да се гримирате с часове, да си оправяте косата или най-крайното - да си миете зъбите или лицето там. Това ще означава, че вкъщи не държите на личната си хигиена и оправданието ви е, че нямате време за нея и освен това, че нямате никакви обноски и чувство за такт. Както се казва  - усещайте се малко!

 

4. Не превръщайте бюрото си в салон за красота

В допълнение към точка 3 има и по-тежка артилериа, а именно - да се гримираш и оправяш най-нагло на собственото си бюро пред всички. Ако направиш това със сигурност следващото ти гримиране ще бъде на опашката пред Бюрото по труда.

 

5. Не слушай музика прекалено силно

Да, във всеки офис използваме слушалки, но има хора, които явно имат проблеми със слуха. Музиката трябва да бъде тиха и успокояваща, а не през 3 бюра да чувам новата песен на Анелия, моля те. Това едновременно те излага и ти вреди. На слуха, остави я трудовата книжка.

 

6. Недей да се правиш, че работиш

Досадно е и определено се набива на очи, когато някой реши да си чати в коридора в продължение на над 10-15 минути или отива при някой колега, за да му покаже нещо, а всъщност обсъждат най-новите модни тенденции или най-новите поп фолк хитове. Това се нарича бягане от работа и ако продължавате, може да се получи обратния ефект - работата да избяга от вас.

За повечето от нас офисът се превръща във втори дом още на втория месец от започването на работа. Караме се с роднините и родителите си постоянно, а те са ни най-близки и щом офисът е вторият ни дом, е повече от ясно, че там ще се намират хора, с които няма как да не се скараме или на които да не се развикаме поне веднъж на месец.

Всеки офис си има своите правила, но има някои традиционни, които трябва да се спазват, за да избегнем излишни и напрягащи конфликти с колегите. Ето ги и тях:

 

1. Недей да споделяш ненужна лична информация

Когато някой започне да разказва в офиса за завоеванията си в леглото или в дискотеката, става едновременно неудобно за всички и крайно излагащо за този, който разказва историята. Затова спести тези подробности, лични драми и клюки за приятелската си групичка. Това са теми, които се обсъждат вечер в някое заведение на чаша вино, а не на бюрото с кафе в ръка и десетки клиенти в платформата, които чакат да бъдат обслужени. И то от човека, който в момента е в разгара на разказа си за поредната пиянска вечер... Недей.

 

2. Не се храни пред компютъра

Тук съображенията са две: първият е, че има голяма дори огромна вероятност да оцапаш с шоколад или кетчуп бюрото и новата си пола, че да ти стане лошо от собствената ти глупост. Вторият е, че е обикновено бюрата са доста близо едно до друго, че човекът отсреща може да чуе всяко твое премляскване, всеки твой смилателен сок. Отвратително е.

 

3. Не ползвай служебната тоалетна като лична

Ще направи изключително лошо впечатление на колегите ви, ако използвате огледалото в ОБЩАТА тоалетна, за да се гримирате с часове, да си оправяте косата или най-крайното - да си миете зъбите или лицето там. Това ще означава, че вкъщи не държите на личната си хигиена и оправданието ви е, че нямате време за нея и освен това, че нямате никакви обноски и чувство за такт. Както се казва  - усещайте се малко!

 

4. Не превръщайте бюрото си в салон за красота

В допълнение към точка 3 има и по-тежка артилериа, а именно - да се гримираш и оправяш най-нагло на собственото си бюро пред всички. Ако направиш това със сигурност следващото ти гримиране ще бъде на опашката пред Бюрото по труда.

 

5. Не слушай музика прекалено силно

Да, във всеки офис използваме слушалки, но има хора, които явно имат проблеми със слуха. Музиката трябва да бъде тиха и успокояваща, а не през 3 бюра да чувам новата песен на Анелия, моля те. Това едновременно те излага и ти вреди. На слуха, остави я трудовата книжка.

 

6. Недей да се правиш, че работиш

Досадно е и определено се набива на очи, когато някой реши да си чати в коридора в продължение на над 10-15 минути или отива при някой колега, за да му покаже нещо, а всъщност обсъждат най-новите модни тенденции или най-новите поп фолк хитове. Това се нарича бягане от работа и ако продължавате, може да се получи обратния ефект - работата да избяга от вас.

Гласували общо: 1 потребители