Новото Gucci: Малко Star Trek и мирис на окосена трева

icon
Sofialive.bg

Преди няколко месеца попаднах на някакви кастинг клипове от (очевидно) поредната гениална кампания на Gucci. Клиповете бяха заснети по много непринуден (въпреки че сценарият на моменти си проличава) и автентичен начин и представят няколко от моделите на тогава необявената им кампания есен/зима 2017.

Ама толкова много чаках, че накрая пръстите на ръцете ми се сбръчкаха, а най-накрая като дойде, осъзнах, че изобщо никога не съм бил готов за нещо толкова гениално. Не случайно сложих в заглавието “малко Star Trek и мирис на окосена трева”. Тази видео кампания представлява толкова добро пресъздаване на образа на последната колекция на Gucci, че само като видях космическия кораб и извънземните, които носят сламени шапки и огромни куфари, и тичат към него, целия настръхнах.

А през какво ли не минаха и Gucci и Алесандро в последната година: то не бяха обвинения за плагиатство, дела, и безброй недоволни хора, които не спряха да си изсипват всичко негативно върху бранда. Ама брандът си е бранд, каквото и да си го правиш. Gucci определено държи най-силното място в последните няколко години и изобщо не смята да отстъпи.

A post shared by Gucci (@gucci) on Jul 25, 2017 at 9:07am PDT

Gucci and Beyond те пренася в космоса, а едновременно с това те връща назад във времето, където моделите се бият с динозаври, сякаш принципно могат да направят нещо близко до това. Гениалността, с която Алесандро директира всеки един от артистичните си изблици, те кара да усетиш някакъв мирис на липа от онази, която баба ти береше пред блока преди години, и едновременно те хвърля в далечното бъдеще, където наистина се чудиш как ще изглежда модата на бъдещето. Нужда от прекалено дълги описания няма, а красотата и пръщящата от притъпени цветове естетика те мята даже в онази стара Италия с топлите кроасани сутрин и разходките по канала вечер. През дрехите на последната Gucci кампания чуваш мелодиите и усещаш даже допира на кожата на моделите. Много странно, ама факт.

Спрях се и наистина не можах да повярвам на какво ставам свидетел. Знам, че звучи прекалено. Мислех, че миналата диско кампания щеше да бъде върха на всичко, до което Gucci някога ще успее да достигне, но този буквално наелектризиран сет ме доведе до мисълта, че ме е страх да разбера какво ще дойде след него. Остави отдаването на почит на страна; Gucci тук създават една нова Вселена, която модата досега не е виждала. И пренасят възприятието до граничния пункт на края на Вселената, задържайки го тук. Ге-ни-ал-но. Гениално.


A post shared by Gucci (@gucci) on Jul 25, 2017 at 5:07am PDT

Ретрото, грапавите повърхности, вятъра, крясъците, драскотините, камъните по земята, падналите дървета, тиранозавъра, НЛО-то. Нямам никаква идея как комбинираш всичкото това е един филм от една минута и ми повдигаш интереса така, но определено това е един от онези брандове, в които наистина мога да си вложа цялото доверие.

Вдъхновението личи от далече, но най-лошото е, че дрехите остават назад. Креативността, с която Gucci борави и този път, прибутва колекцията назад, но дава подиум на нещо, от което индустрията в момента жадува повече от всякога: изразяване на артистичност и отличие в нещо, различно от дреха. Това не всеки дизайнер го може.


Христо Станчев

Редактор

Иска поне още едно куче и две котки, а през уикендите гледа да изчезне от града