Евро 2020 спомогна за развитието на комерсиалните eFootball турнири

icon
Sofialive.bg
Източник: Getty Images

Ако има индустрия, която може да е доволна от това, че получи повече положително внимание, заради пандемията от коронавирус, това е сферата на електронните спортове. Нейното разрастване беше многопластово още преди това, но когато спортът замря, заради COVID-19, всички погледи на запалянковците се обърнаха към електронните игри. Например английската Висша лига стигна дотам да организира няколко турнира между професионални футболисти и известни личности, в които те да се борят за еТитлата на Премиър лийг. Това, както и много други събития в подобен мащаб, привлякоха вниманието на зрителите и привържениците, но това не остана незабелязано и от букмейкърите.

Много компании на пазара на хазарта започнаха да предлагат все по-богати секции за залози на електронни спортове, а някои предлагаха и допълнителни промоционални оферти, като Бет 365 бонус код и т.н. Логично, поради липсата на други спортни събития, интересът към електронните спортове стана все по-голям и от страна на залагащите, но въпросът бе дали това не е балон, който ще се спука с времето, когато другите спортове се завърнат към обичайното си ежедневие. До ден днешен няма съвсем ясен отговор на тази дилема, но изглежда, че едното не непременно ще доведе до другото.

Ефектът на УЕФА Евро 2020 върху еСпорта

 

Примерът в това направление е УЕФА Евро 2020, което се проведе през лятото. Всъщност то популяризира още повече виртуалните мачове и залагането на еСпорт. Според анализаторите първенството на стария континент е довело до провеждането на много повече турнири в електронния футбол и съответно залагането на тамошните събития, непосредствено преди мачовете от юбилейното издание под егидата на европейската футболна централа. Отчетен е същински взрив на посещения и залози, направени в секцията за електронен футбол, именно в часовете около срещите на Евро 2020. Като основна причина за това явление специалистите изтъкват възможността залагащите да се почувстват по-въвлечени в процеса, сякаш самите те участват в ежедневните турнири по електронен футбол. Букмейкърите пък използват потреблението и продължават да развиват бетинг секцията.

До голяма степен би могло да се твърди, че съществува връзка между виртуалния и реалния свят на спорта, а тя от своя страна е подчинена на простичка закономерност: традиционните спортове винаги ще бъдат двигателната сила в развитието на електронните турнири. През призмата на залагането много по-бързо ще научим дали печелим или губим, когато поставяме залози на електронен футбол, отколкото на традиционен, където 90-те минути тръпнене пред екрана са почти неизбежни. Освен това няма нужда да чакаме следващия кръг в любимото ни първенство или пък новия сезон, в електронния футбол нещата се случват не просто 24 часа, 7 дни в седмицата.

С поглед към бъдещето

 

Футболната индустрия винаги ще привлича несравнима маса от хорския интерес. Милиони зрители се интересуват от това какво се случва по терените на хиляди километри от тях, симпатизират на любимите си отбори, горещо ги подкрепят и изживяват тежко всяка тяхна грешна стъпка по пътя към триумфа. Но по всичко изглежда, че индустрията на електронните спортове навлиза в интригуваща глава от книгата на своето развитие. Тя остава в сянката на традициите, макар и вече не толкова забулена. Все повече се говори за турнири и състезания пред екраните, а феновете стават все повече. Кой знае – може би е въпрос на време, и в далечно или не чак толкова далечно бъдеще, ролите да се разменят и сферата на еСпорта да е основата, генерираща зрителски интерес и съответно залози, които букмейкърите да приемат.