Център за адска дебилност: 5 алтернативи на нощния транспорт

icon
Sofialive.bg
Източник: БГНЕС

Нощният транспорт засега остава в миналото, освен този, който уж ще се движи само след петък и събота вечер. Нормално, софиянци са раздвоени. От една страна – ние сме столица на държава от ЕС и да нямаме нощен транспорт е просто жалко. От друга – нощните линии са очевидно нерентабилни и по-лошото – твърде малко и твърде нарядко, за да бъдат наистина удобни. Но пак – за да са удобни и редовни, е необходимо вложение в човешки ресурс. То за дневния транспорт няма шофьори, тръгнали сме да търсим за нощния. И ако пак обърнем с “но” – за какво ги плащаме тия данъци? Общественият транспорт се издържа и от нашите данъци, нормално е да изискваме. 

Изобщо – положението е тъжно, а решението, както винаги, е пари, които нямаме. В същото време Ваня Григорова се прави на Мария Антонета и обяснява, че като няма нощен транспорт – ще се возим на тротинетки. Мантрата “щом има парички за кръчмичка, значи ще има и за таксинце” също се повтаря редовно, предимно от хора, които мислят, че нощният живот в София е същият като този в родния им град – кръчми до дупка.

Затова, както винаги, имам смели предложения за алтернатива на нощния градски транспорт. Важното е всяка от тях да е по-евтина от возенето с такси, което няма да е трудно. 30 лв. да се прибера от центъра до моя квартал… айде няма нужда. За по-малко съм летял до Западна Европа. Но да не се отплесвам, нека обсъдим предложенията ми!

1. С гондола по Перловската река

Перловската река минава кажи-речи из цяла София и никога няма да си далеч от вас, щом си близо до нея. Да си гондолиер надали е по-трудно от това да си шофьор на електробус, така че персонал ще се намери доста по-лесно. Даже имам усещането, че това ще стане супер популярен начин за придвижване, особено през лятото. Гондолата е много екосъобразен транспорт, така че и най-зелените трябва да са доволни. Само да оправим и миризмата по реката, ще е топ.

2. Транспорт с една конска сила

В София все още има проблем с каруците. Чат-пат виждам патрулка, спряла каруца с кон и двама малолетни водачи, които прибират разни неща от кофите. Защо не разрешим всички тези проблеми със замах? Лицензираме каруците, водачите могат даже да са непълнолетни, та няма да се изисква кой знае какво свидетелство за управление и вместо да ровят по кофите и да се чудят какво да си наберат – да изкарват пари с честен труд. Каруца N1 до N9 могат да кръстосват София с по няколко линии. Вярно, малко бавничко, но ако струва левче – какво ти пречи? По-натоварените линии могат да ползват по два коня, но пак – месечният бюджет за зоб няма да е много по-голям от този на кварталната батка. И пак е доста еко.


3. Услуга за споделено пътуване с пенсионер

Пенсионерите в София, особено тези, живеещи в центъра, и без това се будят преди първи петли. Така че защо да не закарат някой и друг желаещ до неговия квартал? Те са горди хора и вероятно даже няма да искат пари за услугата, най-много колкото за бензина. Уловките обаче са няколко. Първо, услугата може да е в приложение за теб, но за тях е аналогова. Това значи, че приложението ще ти показва в какъв радиус от теб има будни пенсионери, но ще трябва да идеш до блока им, да им звъннеш, да ги убедиш, че не си наркоман и чак тогава може да те закарат. По пътя трябва задължително да изтърпиш лекции за това как едно време е било много по-хубаво, как се е напълнило със селяни и за внука им в Англия, който работи нещо с компютри. И само казвам, че тая “Лада” не е с проверявани спирачки от 1997 г. насам. Ти си преценяваш. Ако искаш ходи пеша. Даже в този случай следващото предложение ще ти допадне.

4. Приложение като Tinder, но за хора от твоя квартал, които се прибират пеша

Звучи малко сложно, но не чак толкова. Просто вместо да се запознаваш с някого в Tinder, влизаш в приложението и там вписваш данни към кой квартал ще се прибираш. Там намираш съкварталци, с които можете да се прибирате заедно пеша. Така ще избегнете опасното разхождане сами в нощна София, а и времето ще мине по-бързо в раздумка. Проблемът е, че може да попаднеш на група хора с крайни политически възгледи и да ти обяснят за илюминатите, кемтрейлс и американците или да започнат разговора с “Местоименията ми са те/тях”.

5. Кабинки за дрямка до всяка метростанция

Купонът е приключил в 2:45, а до първото метро има около 2 часа и половина. Ко праим? Плащаш 30 кинта за такси до вас? Или плащаш 15 (например) за кабинка, в която да подремнеш, докато тръгне метрото? Във всяка кабинка ще има само елементарно легло и празен леген, но повече не ти и трябва. Минусът е, че още първото влакче на метрото ще те събуди и разтресе, така че няма да можеш да се наспиш съвсем. Но това е и плюс, защото така кабинките няма да се ползват от разни измекяри, които търсят евтина нощувка в София. Тя е само за такива като теб, които просто чакат да се приберат.

А ти как се прибираш нощем в София?

 

Автор: Георги Емилов