Мода и рокенрол

icon
Sofialive.bg

Този път няма да ти разказваме за стила на рокаджиите и метълите от 70-те и 80-те години, който се наложи за няколко поколения фенове на китарната музика. Нито за черни дънки, тениски с щампи с чудовища и кожени гривни с шипове. За тях ще си запазим отделен материал. Сега нека обърнем поглед към няколко рок великана, които със стила си, аурата и легендарния си статус, са привлекли вниманието на модни дизайнери. И някак не е чудно, че стилни и елегантни дрехи стоят супер яко на татуирани бицепси, гърбове, кореми и глутеуси.

Започваме с човека с най-респектиращите тяло и език в твърдия рок, мистър Хенри Ролинс. Цапнатият през устата бунтар и някогашен лидер на легендарните Black Flag разбуни духовете преди година, когато прие да бъде рекламно лице (и дупе) на Calvin Klein. Свикнали сме да гледаме Ролинс като кораво копеле, което крещи полуголо в микрофона, с изпънати вратни жили, татуировки като на контингентен елемент от Бруклин. Защо точно цапнатият в устата майстор на стенд-ъп речите (изпъстрени с рокенрол хумор и поляти обилно с вулгаризми) реши да се продаде на моден гигант? Ами, защото Хенри Ролинс може да прави каквото си иска. А резултатът какъв е? Адски, адски стилен!

henry rollins image

Не е тайна, че след 1988 Metallica успяват да превърнат в комерсиален продукт всичко, с което се захванат (изключваме техния собствен фестивал Orion и нелепата изгъзица с покойния Лу Рийд). Затова и не се изненадахме, когато през 2016 четиримата цъфнаха във фотосесия, облечени отгоре до долу с Brioni. И докато белите им тукседо ни подсещат за келнери в италиански ресторант, то тъмните костюми им стоят впечатляващо. И честно казано, предпочитаме да гледаме 50-годишния Джеймс Хетфийлд с черна риза и тъмно сако, вместо 30-годишния реднек с мълет и по потник от началото на 90-те.

metallica brioni image

Когато през 2013 американският дизайнер Джон Варватос обявява, че скоро ще представи следващите звезди, които ще облекат най-новата му колекция, надали някой е очаквал да видим Green Day. Само че идеята на Варватос да се обърне към улицата и урбанистичната визия, удобните и небрежно-стилни дрехи, се върза повече от добре с порасналите пънкари. И точно като музиката им - някога експолизвно шумна и агресивна, а сега в руслото на мелодични стадионни рок хитове, така и дрехите на тримата минаха от скъсаните парцали и разпрани кецове в елегантни градски дрехи, повлияни от Ню Йорк през 30-те години на ХХ век. А сещаш ли се за онази култова фотография на Чарлс Ебетс “Работници обядват на небостъргач”? Е, тя е вдъхновила и Джон Варварос за работата му с Green Day.

green day image


И за десерт оставяме гигантите от Saint Laurent които направиха цяла кампания с легендарни рок икони. И всъщност, през годините са работили с не една и две легенди на рока. Но серията им с трите великана и бащи на рокенрола БиБи Кинг, Чък Бери и Джери Лий Луис. И знаеш ли какво? На боговете всичко им отива. А един от най-великите модни брандове им стои божествено. Освен тях, Saint Laurent облякоха и Мерилин Менсън, Къртни Лав, Ким Гордън от легендарните Sonic Youth, фолк звездата Джони Мичъл и френското електро дуо Daft Punk. Защото могат и защото, мамка му, е дяволски стилно.

bb king chuck berry jerry lee lewis image

Изводът е съвсем очевиден. Модата и рок музиката могат да си партнират адски добре. И така звездите заковават иконичния си облик и се качват обратно на пиедестала на недостижимото и божественото, отмъкнат им от интернет революцията, социалните мрежи и жълтите медии.

Мечтае за вътрешна хармония и се е запътил към един по-щастлив етап от живота си