Расизъм до доказване на противното

Расизъм до доказване на противното

Или евтин рекламен трик

Наскоро гръмна поредният съшит с бели конци скандал на тема расизъм, в който главният обвиняем е модният бранд H&M.

Накратко историята: на пръв поглед нищо скандално – цветнокожо дете позира със суичър от новата колекция. Онова, което скандализира обществото, е надписът на дрехата: „Най-готината маймунка в джунглата“.

Няма да коментираме последвалата лавина от коментари в социалните мрежи, сред които и този на изпълнителят The Weekend, който твърди, че е обиден и унижен от случилото се и повече никога няма да работи с марката. Няма да коментираме и признанието на хората от H&M, че това е грешка и спират производството и рекламата на дрехата изцяло. Било пропуск от тяхна страна. Един вид недоглеждане, че точно този суичър с точно този надпис е предназначен за цветнокож модел и нито един човек от целия екип фотографи, дизайнери, пиари, гримьори, мениджъри, агенти и т.н.  не е е забелязал, че две и две прави четири, а точно това дете с този суичър прави огромен публичен гърмеж. Да... вероятно е недоглеждане.

hm. image

 Едно от позитивните неща от тази иначе доста спорна история е, че рапърът P.Diddy обяви, че иска да наеме детето за лице на своята собствена модна марка Sean John. Говори се дори, че има предложение за хонорар от 1 милион долара, но хората на Диди все още не споделят дали момчето е приело предложението.

Ние искаме да поставим въпроса: расистки е кадърът с някакъв си надпис или расистки са възприятията на масовия интернет хайдутин? Кой печели и кой губи от цялата история?

 Think about it. И не ходете след стадото – има и други пътища.

От редакторите

А дали семейство Симпсън знаят бъдещето?

Коментари

От общината