Nike - култът при звездите и спортистите

icon
Sofialive.bg

Всички модни и спортни брандове имат както своите критици, така и своите почитатели, това е безспорен факт. Съществува обаче спортната марка Nike, която популярните личности са издигнали в култ и носят продуктите ѝ с удоволствие.

 

Популярни личности от спорта, които обожават спортните облекла на Найк

Кристиано Роналдо

Един от най-горещите почитатели и рекламно лице на популярния бранд е португалският футболист Кристиано Роналдо. Любовта на мега футболната звезда към спортната марка датира от далечната 2010 година, когато е обявен за най-добрия играч на годината. Португалецът излиза на терена обут в специално проектирани за него маратонки Найк, които са идеални за спринт и дават възможност за развиване на висока скорост при бягане.

Още от началото на своята кариера португалският феномен вярва е ефективността на моделите разработвани от американския бранд и през годините играе първо с персонализираните Mercurial Vapor, а по-късно и с популярните модели Superfly,  CR7 и много други. Освен маратонките на спортния бранд Роналдо носи с удоволствие (и рекламира) тениски, якета, спортни комплекти, шапки и дори бельо на Найк.

 

Неймар

Ексцентричността, блясъкът и усетът отличават стила на игра на Неймар. А маратонката според спортната марка трябва да отразява характеристиките на спортиста, който ще я носи. Затова от Найк разработват специално за Неймар линията Nike Football Mercurial, която представя най-добре личността на знаменития футболист. Линията включва както спортни обувки и маратонки, така и тениски, суичъри, чорапи, шорти, футболни топки и още много други продукти.


 

Леброн Джеймс

Знаменитият баскетболист от НБА си сътрудничи със спортната марка  вече няколко години и е сред големите почитатели на Найк. Специално за него от бранда създават серия маратонки  LeBron 18, които са оборудвани с блок Zoom Air, който оптимизира скоростта.

 

Майкъл Джордан

Едно от най-емблематичните рекламни лица на бранда е Майкъл Джордан. Легендарният баскетболист подписва договор Nike през 1986 година, който и до днес е един от най-успешните рекламни договори на спортния бранд. Условието на договора е Джордан да играе с оригиналните маратонки Air Jordan - едни от най-добрите маратонки на бранда за всички времена. От мига, в който баскетболната легенда излиза на терена обут в Air Jordan, маратонките стават абсолютен хит на пазара и носят изключително високи приходи на компанията дълги години.

Тайгър Уудс

Голф суперзвездата Тайгър Уудс е едно от най-известните рекламни лица на Найк. Компанията подписва договор с Уудс през 1996 година, когато голфърът навлиза в професионалния спорт. Малко след това от бранда създават цяла серия продукти, обувки и облекла за голфъри, които Тайгър Уудс успешно рекламира.

 

Дамите на Nike

През годините спортният бранд е работил съвместно с едни от най-популярните състезатели като световноизвестната тенесистика Мария Шарапова, тенис звездата Серена Уилямс, голф звездата Мишел Уи, сноубордистката Гретхен Блейлер и още много други.

 

Дан Фуатес

През 1972 година Дан играе футбол в отбора на Университета в Орегон. В един от мачовете младият футболист играе обут в емблематичните “Лунни” маратонки на Найк с  вафлени подметки. Оттогава Фуатес не изневерява на любимата си марка и заедно с любимите си Nike става шесткратен победител в Професионалната футболна лига.

 

Стив Префонтейн

Префонтейн е първият професионален спортист, който носи маратонки Nike. Той става Олимпийски шампион през 1973 година и е толкова благодарен на Найк за победата си, че убеждава всички своите съотборници да се състезават с обувки на бранда.

 

Алберто Салазар

Маратонецът Салазар печели през 1981 година Нюйоркската надпревара за втори пореден път. И двата пъти бяга с маратонки Найк и поставя нов световен рекорд.

 

Илие Настасе

Настасе е популярен от близкото минало тенисист от румънски произход. Той е и първият професионален спортист, с който от популярния бранд сключват договор за реклама.  На пръв поглед  Настасе се оказва малко противоречив избор за лице на бранда, тъй като е с избухлив нрав както на корта, така и извън него. Впоследствие обаче се оказва, че това е печеливш ход на Найк, тъй като продуктите, рекламирани от лошото момче на тениса стават много търсени.