#10yearschallenge: Музиката преди и сега

icon
Sofialive.bg

Преди и сега! Звучи като реклама на продукт за отслабване, но всъщност е последната мания обхванала социалните мрежи. Докато някои побързаха да се включат в 10-годишното предизвикателство, други пасуваха, подавайки ухо към конспирацията, че същото има задкулисна цел, а снимките, които качваме, ще бъдат използвани за разработването на алгоритъм за лицево разпознаване. Рекапитулацията показва, че над пет милиона души са се включили в предизвикателството, сред които и едни от най-популярните звезди на музикалната сцена.

Една от най-харесваните и коментирани снимки бе тази на J Lo, показваща певицата и актриса, бременна със своите близнаците през 2008 г. , а през 2018 г. – супер секси и в много добра форма.

Преди 10 години на дневен ред за Дженифър бе да влезе отново във форма и да се завърне на музикалната сцена и тя го направи. Въпреки развода си с Марк Антъни през 2011 г., Лопес успя да се фокусира върху кариерата си и да се задържи сред най-разпознаваемите и хитови изпълнители.

Нека да споменем „On The Floor“ достигнала до заветното номер 2 в сингъл класацията на Billboard и „Dance Again“ (и двете съвместно с Pitbull), „I'm Into You“ с участието на Lil Wayne и „Ain't Your Mama“, като едни от най-запомнящите се парчета за десетилетието на J Lo.

Постът на J Lo обаче не беше най-харесваният. Би я Майли Сайръс с ето тази снимка. В музикално отношение обаче не може да се каже, че бившата Хана Монтана бе сред най-активните. Разбира се, че „Wrecking Ball“ ни счупи „топките“, но 10 години с една хитова песен, май не е оферта. Към днешна дата Майли участва в най-новия проект на Марк Ронсън, като парчето се приема със смесени чувства.


Иначе в 10-годишното предизвикателство Сайръс участва с фотос, на който е заедно с Лиъм Хемсуърт, с когото преди около месец се венчаха тайно. Каква е историята на снимката не става ясно, ама важното да сме живи и здрави и младите да се обичат.

Фотоси с десет години разлика показа и Ники Минаж, за което също събра завиден брой сърца в Instagram. Разликата във визията и килограмите е очевидна. С настоящата Барби-визия, Минаж гастролира на турнето си в Австралия.

Cardi B пък се оплака, че преди десет години все още е била в гимназията, публикувайки видео, в което е на сцената и изпълнява песен на Лейди Гага.

Сред присъединилите се имаше и шегаджии, като Армин ван Бюрен например, чието 10-годишно предизвикателство включваше освен неговия фотос и този на кулинарния гуру Гордън Рамзи.

В България сред шегаджиите бе Криско, който се включи със смешка в предизвикателството, като публикува в Instagram този колаж.
Едва ли Слави му се е разсърдил за шегата. Както знаем двамата са си партия, че дори възродиха една от емблематичните песни на Трифонов и Ку-Ку бенд – „Едно ферари с цвят червен“. Дано обаче не повтарят!

Да отметнем в списъка с българско участие и Люси Дяковска, която не показа колаж или своя снимка отпреди десет години, но пък публикува във Facebook такава отпреди 27 години, което си бе достатъчно атрактивно.

Имаше и доста звезди, които не се включиха в меме-то (не, че някой ги е карал насила), като сред тях изпъкна Марая Кери, която публикува колаж с актуална снимка, подчертавайки, че не приема предизвикателството.

Макар да няма нови топ хитове, в края на 2018 г., Марая успя да постави рекорд за еднодневен стрийминг с песента „All I Want for Christmas Is You“. В деня преди Коледа парчето е стриймвано 10,8 милиона пъти.

 

Разглеждайки 10-годишния период в музиката извън колажите, които са споделили звездите,  главното, което отчитаме е, че възходът на интернет, промени музикалната индустрия. Основната промяна дойде от начина, по който хората слушат музика. Проучване от 2018 г. показа, че 55% от хората „консумират“ нова музика чрез видео платформи, 23% с платени абонаменти, а 22% използват стрийминг платформи. В този смисъл, спокойно можем да кажем, че YouTube уби radiostar-а. Ако преди десет години си пускахме радио за да слушаме люмините си парчета, сега това правим в YouTube.
youtube_1024_01

От друга страна пък платформите за онлайн стрийминг изместиха по приходи музикалните албуми, като хората, които си купуват музика на CD, са все по-малко. Парите се правят предимно от интернет и участия. През 2015 г. имаше леко раздвижване на пазара покрай новия албум на Адел, който хората купуваха на CD, но след това стрийминг платформите тотално превзеха пазара. В свое интервю за Rolling Stone, Лейди Гага споделя по темата: „Някога правехме концерти, за да продаваме албуми, а сега правим албуми, за да имаме концерти.“

 

Автор: Владислав Иванов

Зодиакалният знак определено се познава по приказките...